بررسی ویژگی های طراحی داخلی اداری

بررسی ویژگی های طراحی داخلی اداری

یکی از مهم ترین فضاهایی که افراد روزانه بیش ترین ساعات را در آن سپری می کنند، فضاهای اداری و دفترکارشان است. بر اساس گزارشات اعلام شده، طراحی و دکوراسیون داخلی دفتر کار از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که حضور به مدت طولانی در محیطی که از استانداردها برخوردار نبوده و امنیت و آرامش روانی را فراهم نیاورد، برای افراد غیر قابل تحمل و طاقت فرسا خواهد ساخت. پس طراحی مناسب، انتخاب مبلمان راحت، نور کافی و سایر عوامل نقشی مهم و اساسی در یک دفتر کار خواهد داشت. ایجاد هارمونی و طراحی یک دفترکار مطابق اصول طراحی داخلی، از عهده افراد به تنهایی خارج است. افراد باید برای این کار از طراحان متخصص و باتجربه بهره ببرند. در این بخش به بررسی ویژگی های طراحی داخلی اداری خواهیم پرداخت و شما را با شرکت معماری هوگان برای طراحی دفترکارتان آشنا خواهیم ساخت.ail.com

اهمیت دکوراسیون و طراحی داخلی دفترکار

دکوراسیون اداری برای هر دوی کارمندان و مشتریان ضروری می باشد. برای کارمندان از این جهت اهمیت دارد، زیرا آن ها بخش عمده زمانشان را در طول روز در محیط کارشان می گذرانند. بنابراین ضروری است که فضایی کاربردی، راحت، جذاب از لحاظ بصری و همچنین دعوت کننده باشد. تمامی این موارد می تواند موجب افزایش بازدهی و عملکرد کار شود. برای مشتریان نیز از طرفی دیگر مهم است، زیرا روندی را برای تجارت مشخص می کند و به مشتریان گزارشی به طور خلاصه و به صورت بصری در رابطه با برند تجاری، تخصص و موفقیت دفتر بیان می کند. همانطور که در طراحی فضاهای درمانی و سایر فضاها معمول است، طراحی داخلی ( مهم نیست که برای چه مکانی باشد) بر روحیه، نگرش، تحرک قوه خلاقیت، و تمامی روابط میان آن ها، تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که ایجاد فضایی مساعد برای مدیران، کارمندان و مشتریان نه تنها تجمل گرایی محسوب نمی شود، بلکه به یک ضرورت تبدیل می شود.

از طرفی دیگر مشتریان اغلب پیام اصلی را از نوع دکوراسیون اداری که به آن مراجعه می کنند، دریافت می کنند. اگر طراحی داخلی دفتر کار ضعیف، قدیمی و بی نظم باشد، قطعا بر روی مشتریان تأثیر گذاشته و ممکن است که آن ها فکر کنند که روند کاری شرکت نیز همانند فضای داخلی آن ضعیف است. از طرفی دیگر طراحی فضای سازمان یافته، هوشمندانه و زیبا، اطلاعاتی جامع را درباره نام تجاری هر شرکت، موفقیت و خروجی آن به مراجعه کنندگان می دهد و باعث ارتقای اعتبار یک شرکت می شود. در این راستا می توانیم بگوییم که دکوراسیون اداری شبیه به «لباسی برای موفقیت یک شرکت» است.

علاوه بر این موارد طراحی داخلی دفتر کار نوع فعالیت شرکت را نشان می دهد. به عنوان مثال فضای دفتر وکالت ممکن است با استفاده از رنگ های تیره و خطوط مستقیم ، پیچیده تر و حرفه ای تر به نظر برسد. همچنین طراحی یک دفتر طراحی با استفاده از رنگ های روشن ممکن است که سرگرم کننده تر و خلاقانه تر به نظر آید. بنابراین این موارد از عوامل مهم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند، زیرا عملکرد و هدف اصلی تجارت را به نمایش می گذارند.

بازسازی دفترکار و دکوراسیون اداری با گروه معماری هوگان +(مشاوره رایگان)

گروه معماری و طراحی داخلی هوگان با سال‌ ها تجربه در زمینه طراحی و بازسازی فضاهای اداری، همواره تلاش کرده است تا با نگاهی دقیق به نیازهای هر سازمان، محیط‌ هایی الهام‌بخش و کارآمد خلق کند. این مجموعه با تکیه بر دانش روز دنیا و بررسی ویژگی های طراحی داخلی اداری، راهکارهایی نوآورانه ارائه می‌ دهد که علاوه بر ارتقای زیبایی بصری، موجب بهبود بهره‌وری و رضایت کارکنان می‌ شود. اگر به دنبال طراحی فضایی حرفه‌ ای، اصولی و منطبق بر استانداردهای روز هستید، هوگان انتخابی مطمئن برای شماست.

مبانی و اصول معماری ساختمان اداری

مبانی و اصول معماری ساختمان اداری به شرح زیر است:

مکان: میزان دسترسی کارمندان  و سایر افراد به فضای اداری

محصوریت: تشخصی محصوریت فضای اداری به واسطه ی دیوارها، درب ها و یا سقف ها

نوع ارائه فضای اداری: ایجاد سطح معینی از حریم بصری یا آکوستیکی توسط معماری فضای اداری

فناوری: مشخص کردن میزان تجهیز شدن فضای اداری به ابزار فناوری پيشرفته و یا فناوری اوليه

پرسپکتیو: مشخص کردن نقطه تمرکز معماری فضا بر کارمندان

اندازه و مقیاس: معماری فضا تا چه اندازه زیربنای قابل استفاده و متناسب با ابعاد انسانی فراهم می کند.

شرح نکات مهم در طراحی و اجرای دفترکار و فضای اداری

افراد شاغل زمان زیادی را در محل کار خود سپری می کنند. بنابراین با طراحی مناسب و هوشمندانه­ ی فضای اداری و به پیرو آن تامین فضایی با عملکرد راحت، رضایتمندی کارکنان را بیشتر کرده و دستاورد مناسب را ممکن می سازد.

مطالعات نشان داده‌ اند که فراهم کردن محل کار بدون فضای پشتیبانی مناسب، بهره ‌وری را از بین می برد. برخی از افراد توانایی رشد در محیط شلوغ را دارند. در حالی که درون گرایان، در گذراندن وظایف روزمره دچار مشکل می‌ شوند. چون نمی‌ توانند همزمان با مکالمات همکار، زنگ زدن تلفن‌ ها و حرکت افراد در فضا، تمرکز کنند.

بنابراین بسیار مهم است که مکان هایی را برای فضای خصوصی ایجاد کنید که افراد یا تیم ها بتوانند از آن برای فرار از صدا ها، مطالعه یک سند، برقراری تماس تلفنی خصوصی یا ملاقات سریع، استفاده کنند.

یک روش کارامد دیگر برای اینکه هر کس بتواند در حریم خود بدون مزاحمت برای دیگران به وظایف خود رسیدگی کند، ایجاد دیوار های جدا کننده و ایجاد پارتیشن هایی کم ارتفاع است. برای رنگبندی نیز باید از علم روانشناسی استفاده کرد و رنگ هایی را انتخاب کرد که باعث افزایش انرژی کارمندان و سرعت بخشیدن به کارها شود.

نور نیز به نوبه خود تاثیر فراوانی بر روی خستگی چشم ها و توان کاری افراد دارد.

همچنین با ایجاد محیطی متفاوت میتوان فضایی مناسب برای استراحت کارکنان نیز بوجود آورد. فضای اداری باید رسمیت خود را حفظ کند و نوع مبلمان و نحوه ی چیدمان آن ها در این امر بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

انتخاب مبلمان دکوراسیون اداری

وقتی زمان خرید مبلمان دکوراسیون داخلی اداری فرا رسید چند نکته در انتخاب و خرید این اثاثیه باید لحاظ شود: قیمت، سبک و حتی رنگ؛ همه این عوامل بر روانشناسی عملکرد کارکنان تاثیرگذار خواهند بود. پس در انتخاب مبلمان دقت کنید.