نمونه طراحی داخلی اداری در تهران

نمونه طراحی داخلی اداری در تهران

کارشناسان طراحی داخلی و روانشناسان بر این باورند که که محیط کار بر روحیه کارمندان و میزان بازدهی عملکردشان به طور مستقیم اثرگذار است. بدین معنا که به هر اندازه که فضای کار زیبا و جذاب باشد، راندمان کار افزایش یافته و نتیجه کار مورد رضایت کارفرما خواهد بود. از سویی دیگر کارمندان ضمن داشتن رضایت از بهبود عملکردشان، از محیط کاری خود که بیش تر زمان خود را در آن سپری می کنند، رضایت کافی خواهند داشت. اهمیت و ضرورت طراحی داخلی ارادی با توجه به موردی که اشاره شد، مشخص می شود. حتی می توان گفت که این موضوع در اداره، سازمان و شرکت هایی که در کلان شهرهایی مانند تهران فعالیت می کنند، پررنگ تر احساس می شود. بدین منظور صاحبان شرکت های بزرگ و کوچک در شهرهای بزرگی چون تهران در تلاشند تا بتوانند محیطی آرام و متناسب با استانداردها برای کارمندان خود ایجاد کنند.

اگر به‌دنبال آن هستید که دفتر کارتان علاوه بر رعایت اصول طراحی داخلی اداری، ظاهری زیبا، منظم و چشمگیر نیز داشته باشد، ضروری‌ست اجرای این فرآیند را به طراحان و معمارانی بسپارید که در این حوزه تخصص، تجربه و درک عمیقی از نیازهای فضاهای کاری داشته باشند. انتخاب یک دفتر معماری حرفه‌ای، مستلزم آشنایی اولیه با مفاهیم طراحی داخلی و بررسی نمونه‌کارهای اجراشده در این زمینه است تا با دیدی باز و اطلاعات کافی، تصمیم‌گیری کنید.

در ادامه این مطلب، شما را با اصول طراحی فضاهای اداری آشنا می‌کنیم، نمونه‌ طراحی داخلی اداری در تهران را به نمایش می‌گذاریم، و در نهایت، گروه معماری هوگان را به عنوان یکی از گزینه‌ های حرفه‌ ای برای بازسازی و اجرای فضاهای اداری معرفی خواهیم کرد.

طراحی داخلی دفترکار شما توسط گروه معماری هوگان

همانطور که در بالا اشاره شد، رقابت شرکت ها و سازمان ها بخصوص در شهر تهران برای داشتن دفترکاری آرام، زیبا و کاربردی رو به افزایش است. پس انتخاب معماران متخصص و کاردان برای دستیابی به اهداف امری مهم و ضروری است.  گروه معماری با بیش از پانزده سال سابقه در معماری و دکوراسیون داخلی، امروز در زمینه طراحی داخلی واحد اداری آماده ارائه ی خدمات می باشد.  این مجموعه با بهره مندی از معماران جوان، خلاق و متخصص در زمینه طراحی داخلی دفترکار آماده است تا به مشتریان خود در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای دکوراسیون اداری خدمات ارائه دهد. طراحان ما در این مجموعه از ابتدای مشاوره تا آماده شدن و مستقر شدن شما در دفترکارتان، همراه شما خواهند بود. جهت دریافت مشاوره و بررسی نمونه طراحی داخلی اداری در تهران و سایر شهرها و همچنین ارتباط با واحد طراحی می توانید با کارشناسان هوگان تماس بگیرید.

اصول مهم در طراحی و بازسازی دفترکار و فضای اداری

طراحی و دکوراسیون فضاهای اداری در مقایسه با مسکونی پیچیده تر و متفاوت است. چرا که شما طراحی داخلی منزل خود را می توانید به طور کامل بر اساس سلیقه ی شخصی خود انجام دهید. اما در طراحی و دکوراسیون اداری چنین نیست. دیزاین محیط های اداری کاملا حرفه ای و تخصصی است. شما در تقسیم بندی فضایی و چیدمان و انتخاب رنگ و نورپردازی بایستی عواملی مانند رسمی بودن محیط، ایجاد نظم و رعایت هنجارها را در نظر داشته باشید. مهم تر از همه این است که نوع طراحی و چیدمان محیط باید هویت و شخصیت سازمان را معرفی کند. در طراحی داخلی دفترکار باید منافع سازمانی شرکت حفظ گردد. زیرا محیط کار باید هم اعتماد مشتریان را جلب کرده و هم رضایت کارمندان را فراهم آورد. در ادامه مطلب نکات مهمی که در طراحی داخلی اداری باید در نظر داشت را اشاره خواهیم کرد.

انتخاب رنگ در طراحی داخلی و اجرای دفترکار و فضای اداری

در طراحی داخلی فضای اداری، انتخاب رنگ و چیدمان نقش کلیدی دارد. رنگ‌ ها باید با توجه به نوع کسب‌ و کار، مخاطبان و هویت برند انتخاب شوند و با کاربرد سازمان هماهنگ باشند. نورپردازی مناسب نه‌ تنها باعث افزایش بهره‌ وری کارکنان می‌ شود، بلکه در سلامت و روحیه آن‌ ها نیز مؤثر است؛ نور کم می‌ تواند موجب خستگی و آسیب چشمی شود. چیدمان منظم و زیبای فضا هم بر رفتار مشتری و هم بر عملکرد کارکنان تأثیر مستقیم دارد. بهتر است در طراحی از رنگ‌ های ساده و روشن، نور کافی، و المان‌ هایی مانند کاغذدیواری‌ یا پوسترهای ملایم استفاده شود. در نهایت، هماهنگی اجزا با لوگو و برند مجموعه، هویت بصری سازمان را تقویت کرده و در ذهن مشتری ماندگار می‌ شود.

استفاده از گیاهان طبیعی در طراحی اداری

برای زیباتر شدن فضاهای اداری، استفاده از گل‌ و گیاهان طبیعی و عناصر دکوراتیوی مانند آکواریوم‌ بسیار رایج و مؤثر است. با این حال، باید دقت کرد که فضا بیش از حد شلوغ و آشفته نشود. حضور گیاهان در محیط کار، علاوه بر ایجاد طراوت و جذابیت بصری، موجب افزایش انرژی مثبت و کاهش خستگی ذهنی می‌ شود. همچنین می‌ تواند از بروز «سندروم ساختمان ناسالم» پیشگیری کرده و احساس کسالت، بی‌حالی و کاهش تمرکز را در کارکنان کاهش دهد.

انتخاب مبلمان اداری در دکوراسیون اداری

استفاده از میزهای شیک ترجیحا با جنس فلز و طول عمر بالا توصیه می‌شود. مبلمان و میزهای اداری باید کاملا عمری باشد یعنی دارای جنسی محکم و خوب باشد. ترجیحا اگر از مبل‌های فلزی استفاده کنید بهتر است اما اگر هم چوبی انتخاب کنید مشکل خاصی پیش نمی‌آید.
میز و صندلی کارکنان باید کاملا راحت و طبی باشد. 

تهویه مطبوع در دکوراسیون اداری

در فضاهایی که تعداد پنجره‌ ها محدود است، اهمیت تهویه هوا دوچندان می‌ شود. استفاده از سیستم‌ های تهویه مناسب و تعبیه پنجره‌ هایی که امکان جریان هوای تازه را فراهم کنند، برای حفظ شادابی و تمرکز کارکنان ضروری است. هوای راکد یا بوی نامطبوع در محیط کار می‌ تواند بهره‌ وری را به شدت کاهش دهد.
در انتخاب میز و مبلمان نیز باید سبک آن‌ ها را با طراحی کلی فضا هماهنگ کنید. اگر دفتر شما رفت‌ و آمد زیادی دارد یا پذیرای مراجعان مختلف است، ضروری‌ست که تعداد کافی صندلی و مبلمان راحت، متناسب با سن و نیاز مراجعه‌ کنندگان، در نظر گرفته شود تا تجربه‌ ای خوشایند برای آن‌ها رقم بخورد.

استفاده از پارتیشن برای تفکیک فضا

از پارتیشن و جداکننده در صورت نیاز استفاده کنید. در واقع پارتیشن‌ها یکی از اجزای اصلی طراحی داخلی اداری هستند. زیرا وجود یک فضای خصوصی برای افزایش تمرکز و آرامش کارمندها بسیار ضروری است. مقدار و نوع پارتیشن‌ها براساس نوع کار متفاوت است. اگر محیط و فضای کاری شما کوچک است می‌توانید با کمک پارتیشن‌ها قسمت‌های مختلف کاربردی را به مجموعه اضافه کنید. به این ترتیب به مرور زمان تعامل بین کارمندان و مشتریان بیشتر می‌شود.