• Home
  • /
  • وبلاگ
  • /
  • نمونه های طراحی داخلی اداری در تهران

نمونه های طراحی داخلی اداری در تهران

نمونه های طراحی داخلی اداری در تهران
نمونه های طراحی داخلی اداری در تهران

کارشناسان طراحی داخلی و روانشناسان بر این باورند که که محیط کار بر روحیه کارمندان و میزان بازدهی عملکردشان به طور مستقیم اثرگذار است. بدین معنا که به هر اندازه که فضای کار زیبا و جذاب باشد، راندمان کار افزایش یافته و نتیجه کار مورد رضایت کارفرما خواهد بود. از سویی دیگر کارمندان ضمن داشتن رضایت از بهبود عملکردشان، از محیط کاری خود که بیش تر زمان خود را در آن سپری می کنند، رضایت کافی خواهند داشت. اهمیت و ضرورت طراحی داخلی ارادی با توجه به موردی که اشاره شد، مشخص می شود. حتی می توان گفت که این موضوع در اداره، سازمان و شرکت هایی که در کلان شهرهایی مانند تهران فعالیت می کنند، پررنگ تر احساس می شود. بدین منظور صاحبان شرکت های بزرگ و کوچک در شهرهای بزرگی چون تهران در تلاشند تا بتوانند محیطی آرام و متناسب با استانداردها برای کارمندان خود ایجاد کنند.

اگر تمایل دارید که دفترکار شما هم از اصول طراحی داخلی اداری پیروی کند و همزمان زیبا و چشمگیر باشد، باید کار طراحی داخلی دفترکار خود را به طراحان و معمارانی بسپارید که در این زمینه تخصص و تجربه ی کافی را داشته باشند. برای شناخت و انتخاب بهترین دفتر معماری بایستی اطلاعات خود را در مورد معماری داخلی بالا ببرید و با آگاهی کامل در مورد آن تصمیم بگیرید. در ادامه این بخش شما را با این حوزه بیش تر آشنا خواهیم ساخت و نمونه های طراحی داخلی اداری در تهران را به اشتراک خواهیم گذاشت. به علاوه گروه معماری معماری هوگان را برای انجام پروژه های بازسازی اداری معرفی خواهیم کرد.

طراحی داخلی اداری توسط گروه معماری هوگان

نمونه های طراحی داخلی اداری در تهران
طراحی داخلی دفترکار

همانطور که در بالا اشاره شد، رقابت شرکت ها و سازمان ها بخصوص در شهر تهران برای داشتن دفترکاری آرام، زیبا و کاربردی رو به افزایش است. پس انتخاب معماران متخصص و کاردان برای دستیابی به اهداف امری مهم و ضروری است.  گروه معماری با بیش از پانزده سال سابقه در معماری و دکوراسیون داخلی، امروز در زمینه طراحی داخلی واحد اداری آماده ارائه ی خدمات می باشد.  این مجموعه با بهره مندی از معماران جوان، خلاق و متخصص در زمینه طراحی داخلی دفترکار آماده است تا به مشتریان خود در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای دکوراسیون اداری خدمات ارائه دهد. طراحان ما در این مجموعه از ابتدای مشاوره تا آماده شدن و مستقر شدن شما در دفترکارتان، همراه شما خواهند بود. جهت دریافت مشاوره و ارتباط با واحد طراحی می توانید از طریق راه های زیر ارتباط برقرار کنید.

شرکت معماری هوگان (طراح و مجری تخصصی پروژه های طراحی داخلی دفترکار)

شماره تماس دفتر جهت امور طراحی و اجرا:

021-88728124

شماره تماس خارج از ساعات اداری:

0912-495-2365

ایمیل بخش طراحی و اجرا:

hoogan.office@gmail.com

 

اصول مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی اداری

نمونه های طراحی داخلی اداری در تهران
طراحی داخلی دفترکار

طراحی و دکوراسیون فضاهای اداری در مقایسه با مسکونی پیچیده تر و متفاوت است. چرا که شما طراحی داخلی منزل خود را می توانید به طور کامل بر اساس سلیقه ی شخصی خود انجام دهید. اما در طراحی و دکوراسیون اداری چنین نیست. دیزاین محیط های اداری کاملا حرفه ای و تخصصی است. شما در تقسیم بندی فضایی و چیدمان و انتخاب رنگ و نورپردازی بایستی عواملی مانند رسمی بودن محیط، ایجاد نظم و رعایت هنجارها را در نظر داشته باشید. مهم تر از همه این است که نوع طراحی و چیدمان محیط باید هویت و شخصیت سازمان را معرفی کند. در طراحی داخلی دفترکار باید منافع سازمانی شرکت حفظ گردد. زیرا محیط کار باید هم اعتماد مشتریان را جلب کرده و هم رضایت کارمندان را فراهم آورد. در ادامه مطلب نکات مهمی که در طراحی داخلی اداری باید در نظر داشت را اشاره خواهیم کرد.

انتخاب رنگ در طراحی داخلی اداری

نکته‌ای که باید در اصول اولیه این طراحی در نظر بگیرید، انتخاب رنگ‌بندی می‌باشد. برای هر صنفی باید مطابق با روانشناسی مخاطبان رنگ آن را انتخاب کنید. در این میان به تناسب رنگ‌بندی با کاربری سازمان و محصولات هم دقت کنید.
نوع اداره ( سازمان‌های دولتی و خصوصی و…) در طراحی فضا نقش موثری دارند. موارد دیگری که باید طراحی را بر اساس آن‌ها انجام دهید، نوع روند کارهای اداری، نوع مخاطبان فضای اداری و مدت زمان حضور افراد می‌باشد. اگر حوزه‌ی کاری طوری باشد که مشتری به صورت حضوری در محل مجبور به منتظر ماندن باشد باید محیط را کاملا براساس راحتی مشتری طراحی کنید تا در این مدت انتظار ناخوشایندی بوجود نیاید.

وقتی وارد یک محیط اداری می‌شوید اولین چیزی که به چشم می‌آید زیبایی ظاهری و چیدمان وسایل است. این چیدمان در ارتباطات درون سازمان، روند کار کارکنان و… به طور مستقیم و غیرمستقیم تاثیر زیادی می‌گذارد.

در مورد رنگ‌بندی هم اگر قصد دارید فضای کاری را به صورت فضایی مدرن طراحی کنید، باید از رنگ های شاد و روشن و در عین حال ساده استفاده کنید. رنگ نورپردازی هم باعث جذب افراد می‌شود و هم برای راندمان کاری کارکنان ضروری است. نور کافی برای سلامتی نیروهای کاری بسیار مهم است. محیط کاری باید طوری باشد که بتوانید با خیالی آسوده در آن محیط کار کنید. وقتی نور کم باشد ممکن است کارکنان در آن احساس خواب آلودگی کنند! از طرفی بعد از مدتی چشم‌هایشان دچار آسیب شود. به همین خاطر از طراحی نورپردازی‌های کم اجتناب کنید.
در طراحی داخلی اداری و حتی رنگ پردازی آن ارتباط با لوگو و برندتان را در محوریت قرار دهید. یعنی تناسب رنگ‌ها براساس نوع رنگ‌بندی و طراحی برند و لوگوی شما باشد. به این ترتیب نظم خاصی در کل فضای کاری شما پدیدار خواهد شد. همچنین با اسم برندتان در بین مشتری‌ها شناخته می‌شوید زیرا چشم در نگاه اول هرچیزی را ببیند در ذهن ثبت می‌کند.
برای تزیین دیوارها می توانید از کاغذدیواری و یا حتی پوستر بجای رنگ استفاده کنید. سعی کنید پوستر و کاغذ دیواری کاملا ساده باشد تا چشم را اذیت نکند و یا از مناظر زیبا و طبیعت استفاده کنید. هماهنگی بین اجزا و وسایل محیط اداری را فراموش نکنید!

استفاده از گیاهان طبیعی در طراحی اداری

همچنین محیط‌‌های اداری را برای زیباتر جلوه دادن با گل و گیاهان زیبا و آکواریوم‌ها نیز تزیین می‌کنند. اما مراقب باشید محیط را شلوغ نکنید! داشتن گل و گیاه در محیط های اداری انرژی مثبت را افزایش می‌دهد و همچنین از سندروم نشانگان در ساختمان جلوگیری می‌کند. یعنی کسلی و بیحالی را از بین می‌برد.

انتخاب مبلمان اداری در دکوراسیون اداری

استفاده از میزهای شیک ترجیحا با جنس فلز و طول عمر بالا توصیه می‌شود. مبلمان و میزهای اداری باید کاملا عمری باشد یعنی دارای جنسی محکم و خوب باشد. ترجیحا اگر از مبل‌های فلزی استفاده کنید بهتر است اما اگر هم چوبی انتخاب کنید مشکل خاصی پیش نمی‌آید.
میز و صندلی کارکنان باید کاملا راحت و طبی باشد. اگر از صندلی های سفت استفاده کنید قطعا سلامتی کارکنان را به خطر می‌اندازید!

تهویه مطبوع در دکوراسیون اداری

اگر در محیط کاری از پنجره‌های کمی استفاده شده است نقش تهویه‌ی هوا را دست کم نگیرید! حتما از سیستم تهویه و پینجره‌‌های مناسب استفاده کنید. به این ترتیب هوای تازه به اتاق وارد شده و از کسلی و بیحالی کارکنان هم جلوگیری می‌شود. محیط کاری که بوی نامطبوع بدهد راندمان کار خود را به پایین‌ترین حد ممکن می‌رساند!
سبک میز و مبلمان را براساس سبک کلی طراحی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر دفترکار و اداره ی شما دارای رفت و آمد زیادی است و همچنین ارباب رجوع زیادی دارید، از تعداد مبلمان کافی و مناسب با سن ارباب رجوع ها استفاده کنید.

استفاده از پارتیشن برای تفکیک فضا

از پارتیشن و جداکننده در صورت نیاز استفاده کنید. در واقع پارتیشن‌ها یکی از اجزای اصلی طراحی داخلی اداری هستند. زیرا وجود یک فضای خصوصی برای افزایش تمرکز و آرامش کارمندها بسیار ضروری است. مقدار و نوع پارتیشن‌ها براساس نوع کار متفاوت است. اگر محیط و فضای کاری شما کوچک است می‌توانید با کمک پارتیشن‌ها قسمت‌های مختلف کاربردی را به مجموعه اضافه کنید. به این ترتیب به مرور زمان تعامل بین کارمندان و مشتریان بیشتر می‌شود.

در ادامه مطلب شما را به دیدن نمونه های طراحی داخلی اداری در تهران دعوت می نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to Top