ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک

ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک
طراحی دفترکار کوچک

بسیاری از کسب و کارها به دلایل مختلفی مانند محدودیت های مالی و زمینه فعالیتشان امکان فراهم آوردن فضای بزرگ کاری برای کارمندانشان را ندارند. فضای کاری کوچک نشان دهنده ی محدودیت در طراحی داخلی منحصر به فرد نیست. شناخت ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک و رعایت اصول طراحی داخلی اداری و استفاده ی بهینه از فضای موجود می تواند فضای محدود و کوچک شما را به یک دفترکاری کاربردی و در عین حال ایده آل تبدیل کند. طراحی داخلی دفترکار کوچک می تواند موضوعی چالش برانگیز باشد،. اما مراجعه به متخصصان طراحی و دکوراسیون داخلی برای بازسازی و طراحی دفترکار کوچک می تواند راهکاری منطقی برای این چالش باشد. در این مطلب شما را با گروه معماری هوگان آشنا ساخته و برخی از اصول و ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک را به طور خلاصه شرح خواهیم داد. انتهای مطلب گلچینی از برترین طراحی داخلی دفاتر کوچک را معرفی خواهیم کرد.

طراحی دفتر کار کوچک شما با گروه معماری هوگان

داشتن محیط کاری بزرگ از آرزوهای هر مدیری و کارمند است. اما همیشه امکان در اختیار داشتن فضای مورد نیاز برای کار امکان پذیر نخواهد بود. اما این به معنای محدودیت مطلق نیست. شما می توانید از فضای کاری خود، هر چند که کوچک باشد بیش ترین بهره را برده و محیطی دلباز و عملکردگرایی را برای خود و کارمندانتان ایجاد کنید. در این مرحله است که نقش طراحان و معماران داخلی اهمیت یافته و پررنگ می شود.

استفاده بهینه از فضای موجود، طراحی و چیدمان صحیح، توجه به حریم خصوصی کارمندان، تفکیک فضاها، انتخاب رنگ مناسب و نورپردازی صحیح و غیره از مسائل است که در فضاهای کاری کوچک اهمیتش دوجندان می شود. زیرا به دلیل محدودیت فضایی، کوچکترین خطا به چشم می آید. اما اگر به دست طراحان حرفه ای و متخصص انجام شود، دیگر جای نگرانی برای شما نخواهد بود. شما می توانید طراحی دفترکار خود را به گروه معماری هوگان بسپارید. طراحان این مجموعه با توجه به فضای موجود، بهترین و با کیفیت ترین طرح ها را برای شما ارائه خواهند داد. برای دریافت مشاوره رایگان و برقراری ارتباط با طراحان کافی است روی لینک زیر کلیک نمایید.

 

شرکت معماری هوگان (طراح و مجری تخصصی پروژه های طراحی داخلی دفترکار)

شماره تماس دفتر جهت امور طراحی و اجرا:

021-88728124

شماره تماس خارج از ساعات اداری:

0912-495-2365

ایمیل بخش طراحی و اجرا:

hoogan.office@gmail.com

 

در ادامه بیشتر از ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک سخن گفته و انواع مدل هایی که می توان برای دفاترکاری کوچک پیاده کرد را معرفی خواهیم کرد.

اصول و ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک

ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک
طراحی دفترکار کوچک

در نگاه اول شاید طراحی داخلی دفاتر اداری کوچک سخت و پر چالش به نظر برسد. اما اگر مطابق اصول و قواعد طراحی داخلی پیش بروید، نه تنها دشوار نبوده، بلکه جذاب و هیجان انگیز نیز خواهد بود. اما لازمه آن آشنایی و دانستن برخی از ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک است. از این رو در ادامه به برخی از مهم ترین این ویژگی و اصول خواهیم پرداخت تا بتوانید از حداقل فضای موجودی که در اختیار دارید، بیش ترین بهره را ببرید.

اتود و طراحی اولیه

اتودها یا پیش طرح های اولیه از اولین اصولی است که در طراحی داخلی اداری باید در نظرداشته باشید. بی شک این جزو مراحل زمان بر خواهد بود. زیرا از آغاز طراحی اولیه تا تأیید نهایی زمان زیادی مورد نیاز خواهد بود. طراحی اولیه که توسط طراحان انجام می شود، ممکن است که مطابق نظر شما و نیازهای سازمان بارها و بارها تغییر یافته تا به تأیید نهایی برسد. پس از تأیید طرح اولیه مراحل بعدی آغاز می شود.

استفاده بهینه از فضا

همانطور که می دنید در دفاتر کوچک، شما با محدودیت فضایی روبرو خواهید بود. پس بهتر است که تا حد امکان پرتی کار را کاهش داده و از حداقل فضا بیش ترین بهره را ببرید. بدین صورت که تقسیم بندی فضا باید به گونه ای باشد تا بتوانید از کوچکترین فضای موجود برای عملکردی خاص استفاده نمایید. در برخی از موارد مرزهای فضایی از میان می رود. در بخش هایی که از نظر عملکردی شبیه به هم هستند، ادغام و یکپارچه خواهند شد. در اینجاست که فضاهای کاری با پلان باز به کار می آیند. همزمان با تلاش جهت ایجاد فضایی کارآمد، بروز و آرام ضمن توجه به حریم خصوصی آن ها می توانید محیط کاری یکپارچه ای را ایجاد نمایید.

ایجاد محرمیت و حریم خصوصی برخی از بخش ها با استفاده از نصب پارتیشن ها امکان پذیر خواهد بود. به عنوان مثال شما می توانید با استفاده از انواع پارتیشن ها، اتاق جلسات و یا اتاق مدیریت را از سایر بخش ها تفکیک نمایید. از نکات جالب توجه درمورد پارتیشن بندی در فضای اداری این است که انعطاف پذیری فضا را افزایش می دهد و شما می توانید انواع مختلف دکوراسیون دفتر کار کوچک و شیک را اجرا سازید.

توجه به اصول نورپردازی

یکی از فاکتورهای مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی دفاتر اداری کوچک، توجه به نورپردازی است. کمبود فضا، نزدیکی محل کار کارمندان و استفاده از مبلمان و تجهیزات اداری، نقش نورپردازی را پررنگ تر می سازد. در گام اول باید تلاش کنید تا از ایجاد خفگی در فضا بپرهیزید. در گام بعدی سعی داشته باشید تا حد امکان از نور طبیعی خورشید در فضای داخلی بهره ببرید. پس داشتن پنجره های بزرگ می تواند نقش مهمی را در تأمین نور روز برای دفترکار ایفا کنند. حضور نور طبیعی در فضای کاری علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی می تواند بر عملکرد کارمندان تأثیر مثبتی داشته باشد. نور مصنوعی هم در تکمیل منابع نوری مورد نیاز استفاده می شود.

انتخاب صحیح رنگ

علاوه بر نور، رنگ از دیگر آیتم هایی است که بر میزان عملکرد کارمندان و همچنین مشتریان هر شرکت تأثیر مستقیم خواهد داشت. استفاده از طیف رنگی متنوع باعث می شود تا محیط کار جذاب و پر انرژی به نظر برسد. در مورد محیط کاری کوچک باید در انتخاب رنگ ها حساسیت بالایی داشته باشید. انتخاب رنگ های تیره باعث می شود تا فضا کوچکتر و خفه به نظر برسد. پس توصیه بر این است که تا حد امکان از رنگ های روشن استفاده کنید. همجنین باید توجه کنید تا از تضاد رنگی برای دوری از یکنواختی و ایجاد فضایی بهتر غافل نشوید.

ایجاد نظم و سازماندهی فضا

سازماندهی صحصح فضایی از فاکتورهای مهم و اساسی در طراحی داخلی دفاتر اداری کوچک به حساب می آید. سازماتدهی فضایی در دفاتر کوچک به دلیل محدودیت فضا، کار ساده ای نبوده و بایستی با حساسیت کامل انجام شود.

معمولا توصیه براین است که در چنین شرایطی بهتر است که از تجهیزات و ارگنایزرهای اداری مدرن یا ملزومات اداری چند کاربردی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید نظم خوبی را در محیط کاری خود ایجاد کنید و هر چیزی که لازم دارید بتوانید سریع در جای خودش پیدا کنید. اما این تمام ماجرا نیست، از منظر طراحی سازمان‌دهی شامل کم کردن ترافیک‌های کاری، کاهش رفت‌وآمدهای اضافی، نزدیکی واحدهای مرتبط، پارتیشن‌بندی اصولی و… می‌شود.

سبک دکوراسیون داخلی مناسب

در فضای کم جای زیادی برای شلوغی ندارید. از طرف دیگر طراحی مینیمال، رعایت هارمونی و استفاده اصل سادگی بی‌نهایت به‌جذاب‌تر شدن فضا کمک می‌کند. این سبک طراحی در کنار ترکیب رنگی که به آن اشاره کردیم و تقسیم‌بندی اصولی فضا، جزو سه رکن اصلی در دکوراسیون داخلی دفتر کوچک به شمار می‌رود.

یکی دیگر از مواردی که نباید تاثیرگذاری مثبت از آن را دست کم بگیرید، استفاده از انواع گل و گیاه است که هم فضا را زیباتر می‌کند و هم روی روحیه کارمندان موثر است. البته مکمل این قسمت درواقع انتخاب درست مبلمان اداری است.

در خصوص طراحی بیوفیلیک با استفاده از گل و گیاه در این مقاله از دنیته بیشتر بخوانید: طراحی بیوفیلیک در فضای اداری

انتخاب مبلمان کاربردی

مبلمان اداری و میز و صندلی مهمترین ملزوماتی هستند که در یک محیط کاری به چشم می‌آیند و فضا را پر می‌کنند. پس یکی از مهمترین بخش‌های چالشی برای شما انتخاب صحیح مبلمان اداری است که نه تنها باید متناسب طراحی و دکوراسیون محیط در نظر گرفته شود، بلکه باید کاربردی هم باشد. اینجاست که مبلمان اداری مدرن حسابی به کارتان می‌آید.

مبلمان‌ اداری مدرن نه ‌تنها طراحی جذاب، امروزی و مینیمال دارد، بلکه با فضاهای مختلف به خوبی سازگار می‌شوند و از طرف دیگر جای زیادی نمی‌گیرند. میز و صندلی در مدل دکوراسیون دفتر کار کوچک و شیک نقش زیادی دارند. از یک سو کارمندان و مدیران ساعت‌ها در طول روز با آن سر و کار دارند و از طرف دیگر اگر مدل‌های جدید و چندکاره را انتخاب کنید به خوبی می‌توانید برای سازمان‌دهی و استفاده بهینه از فضا روی آنها حساب کنید.

استفاده از میز کار گروهی هم یکی دیگر از گزینه‌های پیش‌روی شماست که کمک می‌کند از فضای موجود بیشترین بهره‌برداری را داشته باشید و کارمندان‌تان بتوانند در کنار هم مشغول فعالیت باشند.

انواع مختلف داخلی دفتر کار کوچک

همانطور که ملاحظه نمودید در این بخش به برخی از ویژگی های طراحی دفتر کار کوچک اشاره کردیم. اکنون در ادامه مجموعه از طراحی داخلی دفاتر کوچک را گردآوری کرده ایم. شما می توانید از این نمونه ها برای انتخاب طرح مناسب فضای کاری خود الهام بگیرید.

شرکت معماری هوگان (طراح و مجری تخصصی پروژه های طراحی داخلی دفترکار)

شماره تماس دفتر جهت امور طراحی و اجرا:

021-88728124

شماره تماس خارج از ساعات اداری:

0912-495-2365

ایمیل بخش طراحی و اجرا:

hoogan.office@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to Top