محیط کار را می توان خانه دوم هر فرد دانست؛ جایی که روزانه بین ۷ تا ۹ ساعت از زمان تان را در آن می گذرانید—یعنی بیش از یک سوم از روز. با این حساب، فضای کاری باید به اندازه خانه، راحت، دلنشین و آرامش بخش باشد. چرا که یک محیط کاری مطلوب، نه تنها بهره وری و رضایت شغلی کارمندان را افزایش می دهد، بلکه مستقیماً بر کیفیت جلسات، قراردادهای تجاری و نگاه مشتریان نسبت به برند شما نیز تأثیرگذار است.
چیدمان اصولی، طراحی داخلی حرفه ای و سازمان دهی دقیق فضا، بازتاب دهنده هویت سازمان و سطح حرفه ای بودن شماست. به همین دلیل، طراحی داخلی دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورتی هوشمندانه برای هر کسب و کار موفق است.
اگر به فکر بازسازی دفترکار و نوسازی فضای کاری خود هستید یا به تازگی قصد راهاندازی یک شرکت را دارید، با ما همراه باشید. در ادامه هم با اصول مهم طراحی داخلی آشنا می شوید و هم راهکارهایی مییابید که بتوانید با بودجه ای منطقی، فضای کاری ایدهآلی برای خود و تیم تان خلق کنید و 50 نمونه دفتر کار شیک و مدرن را ملاحظه می نمایید.
طراحی داخلی دفتر کار شیک و مدرن (+کمترین هزینه) توسط گروه معماری هوگان
طراحی و اجرای دکوراسیون اداری مطابق اصول و استانداردها نیاز به تیمی حرفه ای و با تجربه ای دارد که نیازهای کارفرمایان را بشناسد و بتواند با حداقل هزینه ها، بهترین و با کیفیت ترین طرح ها را ارائه داده و آن ها اجرا سازد. گروه معماری هوگان بیش از یک دهه است که فعالیت حرفه ای خود را در زمینه دکوراسیون اداری آغاز کرده است. این مجموعه پروژه های موفقی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است. اگر برای طراحی دفترکار خود نیاز به دریافت مشاوره دارید، می توانید از طریق شماره های زیر با کارشناسان و طراحان این مجموعه تماس برقرار کنید.
نکات ضروری در مورد طراحی داخلی دفترکار
انتخاب تنالیته رنگ مناسب: همانطور که می دانید رنگ ها به صورت مستقیم بر روان افراد تأثیر می گذارند. انتخاب رنگ باید متناسب با حوزه ی کاری انجام شود.
نورپردازی صحیح: نور یکی از مهم ترین فاکتورها در طراحی داخلی اداری است. حضور نور طبیعی و نور مصنوعی به طور متناسب و مساوی در محیط کار الزامی است. میزان نور در فضای کاری باید به اندازه باشد که چشم را خسته نکند. چرا که اگر نور فضا ناکافی بوده و یا نور شدیدی به چشم بتابد چشم را خسته خواهد کرد. پس باید در نورپردازی فضای کاری دقت لازم را داشته باشید.
خرید مبلمان استاندارد: انتخاب مبلمان مناسب در دفترکار سلامت کارمندان را تضمین می کند. زیرا افراد ساعت طولانی را روی صندلی قرار گرفته و از نظر ارتفاع و راحتی استاندارد باشد.
ایجاد قفسه و فایل: معمولا در هر سازمان و شرکتی ، هر فرد قفسه و فایل شخصی خود را دارد. این موضوع باعث ایجاد نظم و انسجام در فضا شده و از هرگونه هرج و مرج و بهم ریختگی جلوگیری می کند.
تزئین و دیزاین دیوار ها: دیوارهای ساده و یکدست ممکن است که در بلند مدت افراد را خسته کند. اما می توانید با نصب یک یا جند تابلو نقاشی و یا قاب عکس آن ها را تزئین کرده و بر زیبایی آن بیفزایید. چنین عناصری گرجه ساده و کوچک هستند اما قدرت این را دارند تا احساس آرامش و نشاط را به محیط کار شما اضافه کنند.
افزودن عناصرتزئینی و اکسسوری: استفاده از تنگ ماهی گلدان های گل و یا قاب عکس خانوادگی، آثار هنری و تابلوهای نقاشی به شما کمک می کند تا محیط خشک و جدی محیط اداری را تغییر دهید.
هزینه های طراحی دفتر کار شیک و مدرن
هزینه های مرتبط با طراحی و اجرای دفترکار و فضای اداری از موضوعاتی است که کارفرمایان در مرحله اول می خواهند بدانند. در ابتدا باید بگوییم که هزینه ها بسته به متراژ، سبک کاری، کیفیت متریال و نوع طراحی متفاوت است و نمی توان قیمت مشخصی را اعلام کرد. از طرفی نیز نوسانات بازار در برآورد هزینه ها نقشی اساسی خواهد داشت. اما شما می توانید با اعلام اطلاعات اولیه مانند متراژ، نوع طراحی، تجهیزات مورد نیاز و سایر موارد، از معماران و مشاوران طراحی استعلام قیمت حدودی بگیرید. شما با تماس با کارشناسان گروه معماری هوگان می توانید به طور تقریبی قیمت طراحی و اجرای دفتر خود را برآورد سازید. یکی از نقاط مثبت معمارن هوگان این است که همیشه بودجه ی کارفرما را در نظر گرفته و سعی می کنند تا با حداقل هزینه و بالاترین کیفیت، پروژه های خود را به انجام برسانند. برای برآورد هزینه های می توانید هم اکنون تماس بگیرید.
در این مطلب نکات مهم در طراحی داخلی اداری آشنا ساختیم و 50 نمونه دفتر کار شیک و مدرن را به اشتراک گذاشتیم. دیدن این نمونه ها و مطالعه نکات مهم، شما را به ایجاد محیطی آرام و کاربردی کمک می کند، اما بهتر است که برای اصول طراحی دفتر کار از معماران داخلی متخصص و با تجربه بهره بگیرید تا با بررسی محیط کاری، متراژ فضا، سلایق و نیازمندی هایتان بهترین و شیک ترین طراحی داخلی دفتر کار را اجرا کند. این نکته را نباید فراموش کنیم که محل کار، خانه دوم ماست و باید چیدمان فضا به گونه ای باشد که حسی از آرامش و تمرکز را در فضا به مخاطباش منتقل سازد.