طراحی داخلی واحد اداری مبحثی تخصصی بوده و برای اجرا آن نیاز به تخصص و مهارت است. طراحی و دکوراسیون اداری ضمن داشتن زیبایی بصری و جذاب بودن، باید رسمی بوده و بتواند سلیقه های مختلف را تحت پوشش قرار دهد. مهم تر از همه این که برای کارمندان سازمان و اداره محیطی آرام و دلچسبی را باید ایجاد کند تا بتواند رضایت آن را افزایش داده و راندمان کار را بالا ببرد. در طراحی داخلی فضاهای اداری توجه به فاکتورهایی مانند نور، رنگ، نوع تقسیم بندی فضا و انتخاب مبلمان از اهمیت بالایی برخوردار است.
ایجاد هارمونی بین آیتم های مذکور امری پیچیده و تخصصی بوده و نیاز است که توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود. چرا که نادیده گرفته شدن کوچکترین مورد باعث می شود که شما خسارات سنگینی را متحمل شوید. با مطالعه این بخش شما به این موضوع مهم پی خواهید برد. از این رو در این بخش نکات مهم در دکوراسیون اداری را شرح داده و شما را با گروه معماری هوگان برای انجام طراحی و بازسازی دفترکار خود آشنا خواهیم کرد. همچنین 50 نمونه طراحی داخلی واحد اداری که هم در طرح و هم در اجرا در بهترین کیفیت هستند را ارائه خواهیم داد.
عوامل موثر بر طراحی داخلی واحد اداری
انتخاب سبک دکوراسیون: از مهم ترین عوامل بر زیبایی ساختار یک واحد اداری می توان انتخاب نوع سبک دکوراسیون دانست. نوع سبکی که برای طراحی داخلی دفتر کار خود انتخاب می کنید بایستی متناسب با فیلد کاری شما باشد. به عنوان مثال سبک کلاسیک برای طراحی دفاتر وکالت مناسب می باشد. یا این که سبک صنعتی برای شرکت هایی که با صنعت در ارتباطند گزینه مناسبی می باشد.
نوع طراحی پلان باز یا پلان بسته: انتخاب نوع پلان باز یا بسته امری بسیار ضروری در طراحی داخلی اداری می باشد. اگر نوع فعالیت شما به صورت گروهی است، طراحی با پلان باز انتخابی صحیح است. اما اگر نیاز به داشتن بخش های خصوصی با تمرکز بالاست، طراحی با پلان بسته توصیه می شود. در بخی از موارد هم می توان از هر دو گزینه متناسب با نیاز بخش های مختلف استفاده کرد.
توجه به اصل نورپردازی: توجه به نحوه نورپردازی از عوامل مهم و حیاتی در طراحی اداری است. با توجه به توصیه کارشناسان، در دکوراسیون اداری بایداز هر دو نوع نور طبیعی و مصنوعی استفاده کرد. حضور نور طبیعی خورشید علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، انرژی مثبت به فضا افزوده و سلامت روان کارکندان را تضمین می کند. نورپردازی مصنوعی هم در تکمیل روشنایی فضا استفاده می شود. باید دقت داشته باشید که نصب منابع نوری مصنوعی باید در جایگاه مناسب باشد،چرا که اگر به درستی انجام نشود، نتیجه برعکس خواهد داشت.
انتخاب رنگ: به همان اندازه که نور در دکوراسیون اداری مهم و کاربردی است، توجه به انتخاب رنگ اهمیت دارد. به عبارتی رنگ می توان معرف هویت و برند سازمان باشد. به طور کلی انتخاب رنگ های تیره در محیط کاری توصیه نمی شود. رنگ های روشن و خنثی گزینه های مناسبی برای دفاتر اداری هستند.
مبلمان و چیدمان: انتخاب نوع مبلمان و نحوه چیدمان آن در بخش های مختلف از عواملی است که باید بدان توجه ویژه ای داشت. همچنین باید از مبلمانی استفاده کرد که ضمن استاندارد بودن، راحت و زیبا نیز باشد.
همانطور که در بالا بدان اشاره شد، دستیابی به تمامی نکاتی که اشاره شد تنها در صورتی امکان پذیر است که به دست افراد متخصص و با تجربه انجام شود. شما برای طراحی داخلی واحد اداری خود به یکی تیمی متخصص نیاز دارید که خواسته و نیازهای شما را به خوبی بشناسد و با توجه به بودجه شما، بهترین و با کیفیت ترین طرح ها را ارائه دهد.
طراحی داخلی دفترکار شما با گروه معماری هوگان
گروه معماری هوگان با بیش از پانزده سال تجربه در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی، افتخار دارد امروز نیز در زمینه طراحی داخلی واحدهای اداری همراه و همگام با شما عزیزان باشد. این مجموعه با بهره گیری از تیمی جوان، خلاق و متخصص در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون دفتر کار، آماده ارائه خدمات جامع از مرحله مشاوره تا اجرای نهایی پروژه است.
معماران ما در هوگان، از نخستین جلسات مشاوره تا استقرار کامل شما در فضای جدید، در کنار شما خواهند بود تا اطمینان حاصل شود که هر جزئی از طراحی، متناسب با نیازها، سبک کاری و هویت برندتان اجرا شده است.
جهت دریافت مشاوره تخصصی و برقراری ارتباط با واحد طراحی، می توانید 50 نمونه طراحی داخلی واحد اداری را برسی نمایید و از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان هوگان در تماس باشید.