برای طراحی و دکوراسیون داخلی اداری در مقایسه با طراحی داخلی سایر فضاهای داخلی مانند مسکونی و ویلا به تخصص و تجربه ی بیش تری نیاز داریم. زیرا طراحی داخلی فضاهای مسکونی بیش تر مبتنی بر سلیقه ی فردی، ایده آل ها و نیازهای روزمره افراد انجام می شود، اما در طراحی داخلی دفترکار این چنین نیست. در دکوراسیون اداری ضمن حفظ ساختار رسمی و اداری، زیبایی و جذابیت بصری را لحاظ کرده و همچنین بایستی راحتی کارمندان را فراهم آورد. همچنین طراحی باید به گونه ای معرف هویت و برند سازمان بوده و منافع و اهداف شرکت را در نظر داشته باشد. در واقع باید گفت که نمی توان انتظاراتی که در طراحی داخلی مسکونی می توان داشت را در در طراحی داخلی فضاهای اداری داشت. اما اگر طراحی داخلی دفترکار خود را به طراحان متخصص و حرفه ای بسپارید می توانید به اهداف خود نزدیک تر شوید. طراحان و معماران با تجربه می توانند همزمان با رعایت و حفظ اصول و استانداردهای سازمانی، سلیقه و ایده آل های شما را در طراحی بگنجانند. در ادامه ی این مطلب شما را با تیم حرفه ای هوگان آشنا ساخته و مجموعه ای از نمونه های طراحی داخلی اداری به سبک مدرن را به اشتراک خواهیم گذاشت.
طراحی داخلی اداری با گروه معماری هوگان
شرکت معماری هوگان با بهره گرفتن از تیم با تجربه و متخصص طراحی داخلی اداری آماده عقد قرارداد با سازمان ها، ارگان ها و شرکت های خصوصی می باشد. طراحان این مجموعه با در نظر داشتن خواسته ها و نیازهای سازمان شما، بهترین و با کیفیت ترین طرح ها را ارائه می دهند. یکی از مهم ترین مزیت های این شرکت، اجرای دکوراسیون داخلی و نظارت بر اجرا است. جهت ارتباط با کارشناسان و دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می توانید از طریق راه های زیر سریعا ارتباط برقرار کنید.
شرکت معماری هوگان (طراح و مجری تخصصی پروژه های طراحی داخلی دفترکار)
شماره تماس دفتر جهت امور طراحی و اجرا:
021-88728124
شماره تماس خارج از ساعات اداری:
ایمیل بخش طراحی و اجرا:
ویژگی های بارز دکوراسیون اداری
اگر بخواهیم از ویژگی های اصلی طراحی اداری سخن بگوییم، نکته ی اول این است که باید در درجه اول استاندارد های لازم در طراحی لحاظ شود. در محیط کار مهم است که حس آرامش و امنیت در میان کارمندان ایجاد شود تا بتواند موجب رضایت شغلی کارمندان شده و راندمان کار را افزایش دهد.
کارشناسان طراحی داخلی معمولا توصیه می کنند که در طراحی داخلی اداری استفاده از لوگو و المان هایی که معرف هویت و شخصیت سازمان هستند امری ضروری است. همچنین کاربرد برخی از محصولات سازمان به صورت خلاقانه و منحصر به فرد می تواند در ایجاد محیطی عملکردگرا موثر باشد.
در ادامه مطلب نمونه های طراحی داخلی اداری به سبک مدرن را گردآوری کرده ایم. شما می توانید با مطالعه این نمونه ها، آن هایی که به فضای کاری شما نزدیک تر است را انتخاب کرده و برای بازسازی دفترکار خود از آن ها ایده بگیرید.
نکات مهم در طراحی داخلی اداری
در طراحی داخلی اداری نکات فراوانی وجود دارد که یکی از آن ها انتخاب صحیح مبلمان است. شما باید در انتخاب مبلمان برای دفترکار خود حساسیت بالایی را به خرج دهید.
استفاده از متریال فلزی و مبلمان و همچنین سایر وسایل دکوراسیون اداری در ترکیب با اتلیته های رنگی خنثی می تواند در ایجاد فضایی رسمی و اداری تأثیرگذار باشد. لازم به ذکر است که در کنار هر یک یا دو رنگ خنثی، استفاده از تنالیته های رنگ گرم و درخشان ضروری بوده و باعث ایجاد تعادل بصری می شود.
نکته ی مهمی که در انتخاب و خرید مبلمان اداری باید در نظر داشته باشید، کیفیت و قابلیت نظافت و شستشو پذیری و همچنین طول عمر بالای مبلمان است. در دفاتر اداری رفت و آمد مراجعین بالاست و بخاطر حجم بالای رفت و آمد، امکان خراب شدن مبلمان بسیار بالاست. در نتیجه باید مبلمانی را انتخاب کنیدکه اولا زود کثیف نشوند و دوم این که دوام بالایی داشته باشند و به سهولت بتوان آن ها را نظافت کرد.
انتخاب صحیح مبلمان مهم ترین اصل از طراحی داخلی اداری و محیط کار است. لازم است بدانید که با توجه کاربری فضای هر بخش، طرح و فرم مبلمان آن بخش باید انحصاری باشد. در نظر گرفتن مشتریان و ارباب رجوعان در انتخاب مبلمان مناسب موضوعی است که باید بدان توجه شود، اگر مشتریان و اربابرجوع زیادی دارید از تعداد مبلمان کافی و متناسب با سن و نوع مراجعین خود استفاده کنید.
فضاهای مهم در طراحی داخلی اداری
علاوه بر مبحث رنگبندی و شکل ظاهری مبلمان اداری که مهم و قابلتوجه است، باید به استانداردها و ارگونومیک میزها، صندلیها و سایر مبلمان توجه شود تا خستگی فیزیکی و جسمیافراد در طول روز و به هنگام کار به حداقل برسد.
درنظرگرفتن کشو یا قفسههای شخصی برای هر فرد، برای قراردادن وسایل شخصی نیز یک نکته مهم است که باید توجه شود.
درنظرگرفتن فضای انتظاری راحت و جذاب با مبلمان مخصوص نیز یکی دیگر از بخشهای مهم در طراحی دکوراسیون اداری است.
دیوارها ممکن است خیلی مؤثر نظر نیایند؛ ولی جالب است بدانید که از اصلیترین موارد تأثیرگذار بر زیبایی محیط دیوارها هستند که با جابهجایی اندکی تأثیری شگرف به جا میگذارند، همانطور که در چیدمان و دکوراسیون منزل از جمله اتاقخواب و نشیمن یکی از ابتداییترین تغییرات جابهجایی دیوارها است، در دکوراسیون اداری نیز دیوارها نقش بسیار مهمیرا در انرژی و شیک شدن دفتر کار شما و یا سازمان ایفا میکنند و دیزاین آن میتواند محیط را لوکس جلوه دهد و همچنین عواملی که باعث خسته شدن کارمندان میشود را در حد امکان کم کند و یا به طور کامل از بین میبرد.