دفاتر کاری یا شرکت ها فضایی هستند که کارمندان بیش ترین زمان روز خود را در آن جا سپری می کنند. به علاوه دفترکار محیطی است که مشتریان بدانجا مراجعه کرده و مهم ترین قراردادها در این بخش انجام می شود. در نتیجه نوع طراحی و دکوراسیون داخلی اهمیت دارد. فضاهای اداری باید دارای دیزاین مناسب و طراحی عملکردگرایی داشته باشد و از ایجاد هرگونه بی نظمی و بهم ریختگی جلوگیری شود، ضمن این که از نظر زیبایی زیبا به نظر برسد. طراحی داخلی دفترکار همیشه دغدغه های اصلی صاحبان شرکت های بزرگ و کسب و کار کی باشد. چرا که می دانند نوع چیدمان فضای کارشان به طور مستقیم بر عملکرد کسب و کارشان موثر خواهد بود. دانستن نکات مهم در ارتباط با طراحی داخلی اداری برای افرادی که تصمیم به بازسازی اداری دارند می تواند مفید و کاربردی باشد. در این بخش آیتم های اصلی طراحی اداری را شرح داده و نمونه های دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک را معرفی خواهیم کرد.
طراحی داخلی اداری با گروه معماری هوگان + (مشاوره رایگان)
فضای اطراف می تواند به طور مستقیم بر روی افراد و عملکردشان تأثیر بگذراد. از این رو کارشناسان و مشاوران طراحی معمولا به افارد توصیه می کنند که به طراحی و دکوراسیون اداری اهیت و ارزش ویژه ای قائل شوند. برای انجام طراحی داخلی دفترکار بهتر است که از افراد با تجربه و مجرب کمک بگیرید تا بتوانید فضایی متناسب با روحیه کاری کسب و کار خود ایجاد کنید. گروه معماری هوگان با بهره مندی از بهترین و با تجربه ترین معماران آماده است تا دفترکار شما را به بهترین نحو طراحی و بازسازی نمایند. شما می توانید با اطمینان خاطر صفر تا صد طراحی داخلی دفترکار خود را به این مجموعه بسپارید. دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی اداری از طریق شماره تماس زیر امکان پذیر است.
شرکت معماری هوگان (طراح و مجری تخصصی پروژه های طراحی داخلی دفترکار)
شماره تماس دفتر جهت امور طراحی و اجرا:
021-88728124
شماره تماس خارج از ساعات اداری:
ایمیل بخش طراحی و اجرا:
متراژ مورد نیاز برای دفاتر اداری
مشاغل اداری مستلزم تنوع زیادی از فعالیتهای جسمی و روحی است. هیچ پاسخ روشنی برای این که چه میزان فضا برای دکوراسیون اداری مورد نیاز است وجود ندارد. برای تخمین حدودی فضای مورد نیاز باید جنبه های مختلفی را در نظر گرفت.
انتخاب سبک دکوراسیون داخلی اداری
انتخاب نوع سبک با توجه به نوع دفتر کار بسیار با اهمیت است زیرا طراحی دفتر کار باید با نوع خدماتی که ارائه می دهد هم خوانی داشته باشد، همچنین قوانین و هنجارهای دفتر کار رعایت شود و هیچ موردی خارج از چارچوب قوانین تعیین شده و هنجارهای اداره یا شرکت نباشد.
انتخاب رنگ و نورپردازی اداری
بعد از انتخاب سبک مناسب برای دکوراسیون داخلی دفتر کار نوبت به انتخاب رنگ می رسد؛ انتخاب درست رنگ بسیار با اهمیت است زیرا هم باید برای کارمندان جذابیت داشته باشد و هم برای افرادی که وارد اداره می شوند به همین خاطر باید بیشترین دقت و توجه را برای انتخاب رنگ و نوع کاغذ دیواری داشت.
فراموش نکنید که افراد بیشتر تایم خود را در محل کار سپری می کنند و از نظر روانشناسی باید به محیط اطرافی که روزانه تایم های زیادی با آن سروکار دارید بپردازید یعنی باید به دکوراسیون دفتر کار اهمیت ویژه ای بدهید و برای زیبایی آن بکوشید تا هیچگاه تکراری و خسته کننده نباشد.
طراحی فضای اداری باپلان باز و پلان بسته
معمولا هنگامی که افراد تصمیم به طراحی فضای کاری خود می گیرند این سوال برایشان پیش می آید که آیا فضایی با پلان باز برایشان کاربردی تر است با فضایی با پلان بسته؟ برای پاسخ دادن به این سوال ابتدا بهتر است که این دو نوع فضا را تعریف کنیم. پس از آن شما می توانید با توجه به موقعیت مورد نیاز خود، تصمیم به انتخاب آن بگیرید.
دکوراسیون اداری با پلان باز
ابتدا به شرح دکوراسیون اداری با پلان باز می پردازیم. دکوراسیون اداری با پلان باز به طراحی دفتر اداری گفته می شود که در آن هیچ اتاق اداری محصور و محفظه های دیواری برای کارمندان وجود ندارد. در این نوع دکوراسیون ها معمولا کارمندان در یک سالن مشترک در کنار یکدیگر کار می کنند. ایده اصلی دکوراسیون اداری با پلان باز از دهه ۱۹۵۰ شکل گرفت. به این صورت که کارفرمایان در این دوره به دنبال یافتن راهی برای کاهش هزینه های تجارت از طریق کاهش هزینه های ساخت و ساز بودند.
دکوراسیون اداری با پلان بسته
در عوض ، دفتر با پلان بسته ، به نوعی از فضای اداری می گویند که در آن کارمندان دارای مناطق کاری شخصی خود هستند که با استفاده از دیوارها، اطاقک یا پانل تقسیم می شوند.